Pracujemy w oparciu o metodę pracy z dziećmi, której autorką jest dr Agata Hofman – autorka książki Rozbudzić geniusza. Angielski w indywidualnym wszechstronnym nauczaniu.
Czerpiemy inspiracje od takich autorytetów jak jak Carl Rogers, John Holt, André Stern, Carl Honoré, Ken Robinson, Gerhard Hüther.
Z naszymi uczniami negocjujemy indywidualny program zajęć.
Wczesne nauczanie języka obcego zaspokaja ciekawość świata i podnosi poziom poznawczy dzieci poprzez proste eksperymenty oraz aktywność manualną, ruchową i artystyczną. Od pierwszego spotkania komunikacja z dzieckiem odbywa się w języku obcym, czyli w immersji. Dzieci w wieku od 2-3 lat nie mają żadnych trudności z taką konwencją – nowa osoba jest od razu kojarzona z nowym językiem.
Na początkowym etapie najważniejsze jest oswojenie z językiem obcym, czyli rozumienie ze słuchu. Ponieważ zajęcia odbywają się w działaniu, dzieci nie mają problemów ze zrozumieniem – znaczenia wynikają z kontekstu wypowiedzi (zabawa z wodą, eksperymenty z lodem itp.). Następnie wybrane słowa i zwroty wprowadzane są w formie zapisu. Uczniowie stopniowo używają wybranych słów i krótkich wyrażeń w kontekście sytuacyjnym. Dziecko ma zawsze możliwość zadawania pytań w języku polskim, natomiast odpowiedź otrzymuje w języku obcym.
Dzieci otrzymują zadanie domowe, które wiąże się z tematyką zajęć realizowanych w języku obcym w ciągu tygodnia – są to krótkie polecenia związane ze słownictwem w oparciu o ilustracje (czytanie, pisanie) oraz kilkukrotne obejrzenie filmów (np. seria dla dzieci „Tom und das Erdbeermarmeladebrot mit Honig”).
Nauczanie języka obcego w działaniu ma tę przewagę nad nauczaniem z podręcznika, że dzieci w codziennym kontakcie z językiem mówionym pozbywają się bariery przed obcym językiem i stresu wynikającego z niezrozumienia. Dzięki temu uzyskują też łatwość w mówieniu. Sam proces zapamiętywania zdecydowanie zyskuje na atrakcyjności a przede wszystkim jest bardziej skuteczny.
Istotnym wyznacznikiem zajęć są zainteresowania dziecka. Każdy uczeń ma swój indywidualny program nauczania opracowany w oparciu o kontakt z dzieckiem. Obszary działań w języku obcym są praktycznie nieograniczone i zależą od upodobań dziecka: technika, natura, astronomia, chemia, biologia, fizyka, prace ręczne, malarstwo, fotografia i inne. Na poziomie średnio zaawansowanym realizowane są wspólnie z dzieckiem projekty (naukowe, plastyczne, techniczne, literackie). Podczas zajęć wykorzystywane są różnorodne materiały oraz nowe media.
Podczas kursu zajęcia mogą odbywać się w różnych miejscach np. plener, ogród zoologiczny